فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج چیست؟


فرش وینتیج چیست؟

در سال‌های اخیر، روند جدیدی در صنعت فرش پدیدار شده است به‌این‌صورت که فرش‌های قدیمی برای تکمیل دکوراسیون خانه‌های مدرن امروزی، تغییر شکل پیدا کرده‌اند.

فرش وینتیج که به آن فرش «کهنه‌نما» هم گفته می‌شود از زمانی مورد توجه قرار گرفته‌است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند فرش‌های نفیس قدیمی با دکور جدید امروزی هماهنگ نمی‌شوند. به همین دلیل فرش‌های وینیج بسیار محبوب شدند و نه‌تنها توانستند روح تازه‌ای به فرش قدیمی ببخشند، با دکور مدرن، کلاسیک و زندگی پر جنب‌و‌جوش امروزی خود را وفق دادند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا فرش وینتیج انتخاب بسیار مناسبی است؟

فرش وینتیج در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف

فرش وینتیج به‌صورت دستباف گره ای و بیانگر اصالت ترکیه و ایران است. فرش‌های وینتیج به‌وسیله‌ی دستگاهی شسته می‌شوند تا ظاهری فرسوده یا کمرنگ پیدا کنند. این شستشو تا حدی ادامه می‌یابد تا الگوی قدیمی قابل مشاهده باشد.

فرش‌های وینتیچ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و در اندازه‌های مختلف موجود هستند. با انتخاب از مجموعه فرش‌های وینتیج، شما فقط فرش نمی‌خرید بلکه خانه‌ی خود را با تکه‌ای منحصر‌به‌فرد از هنر‌های دستی عتیقه‌ی ایرانی ساخته شده به روشی سنتی تزئین می‌کنید.

چرا بهتر است که فرش وینتیج بخریم؟

زیرا فرش‌های وینتیج زیبا، شیک، پایدار، دست‌ساز و مقرون‌به‌صرفه هستند که از طرفی نشان می‌دهند که صاحب‌خانه فردی هنرمند و هنر‌دوست است!

فرش‌های وینتیج مزایای متعددی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

رنگ‌های تکرار‌نشدنی فرش‌های وینتیج

فرش‌های وینتیج از پشم‌ رنگ شده‌ی طبیعی تهیه شده‌اند که رنگ‌های آن از پشم رنگ شده‌ی مصنوعی طول عمر بیشتری دارند. علاوه بر آن، یکی دیگر از مزیت‌های فرش های وینتیج غنی‌تر بودن رنگ آن است.

تمول و عمق رنگی که در فرش‌های عتیقه یافت می‌شود، غالباً همه را به وجد می‌آورد، همچنین تفاوت‌ رنگی و ایجاد سایه‌های ملایم طبیعی در این فرش‌ها، بسیار طبیعی‌تر از فرش‌های رنگ شده‌ی مصنوعی است.

لطافت و نرمی بی‌نهایت فرش وینتیج

هرچه کیفیت پشم فرش بالا‌تر باشد ، بافت نرم‌تر و درخشندگی آن بیشتر است. بسیاری از فرش‌های مدرن که با پشم بی‌کیفیت تولید می‌شوند، به‌سرعت نرمی خود را از دست می‌دهند. در این زمینه می‌توانیم به فرش‌های کاشان اشاره کنیم که به‌خاطر استفاده از پشم بسیار نرم مشهور هستند.

فرش‌هایی به وسعت دریا

اگر به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستید که یک اتاق با ابعاد بزرگ دارید، تهیه‌ی یک فرش مدرن با اندازه‌ی مناسب می‌تواند برایتان بسیار گران تمام شود. فرش‌های وینتیج می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشند.

فرشی کاملا ًهماهنگ با دکوراسیون

از آن‌جایی که تناژ رنگی در فرش‌های وینتیج متعادل شده است، می توان متناسب با هر دکوری از آن‌ها استفاده کرد. از طرفی این فرش‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند که دست‌مان را برای انتخاب بهترین گزینه متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کارمان باز می‌گذارند.

در نهایت اگر به دنبال فرشی هستید که تلفیقی از اصالت، قدمت، ظرافت و زیبایی باشد، حتماً از مجموعه فرش‌های وینتیج دیدن کنید. این فرش‌ها ضمن اینکه حس خوب دیدار با یک دوست قدیمی را القا می‌کنند، با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی که دارند، با هر دکوری هماهنگ می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه اصلیسفارش آنلاینتماس فوری